dimarts, 6 de desembre del 2011

Poemes de Nadal


Miquel MARTÍ I POL
DESEMBRE
Quan ve nadal fem el pessebre
amb rius, muntanyes de colors,
el caganer, l'estrella, l'àngel,
el nen, la mare i els pastors,
cantem cançons i i mengem neules,
també torrons i altres llamins,
i per arrodonir les festes
que omplen de joia grans i nins
ens aboquem a les finestres
a esperar els reis que van venint.




Tomàs GARCÉS
L'ARBRE DE NADAL
La Cova, pedra viva;
desert, el camí ral.
Sota una llum freda,
creix l’arbre de Nadal.

El freguen ales d’àngel,
hi canten els ocells.
Oh tenderol i prada!
oh verda branca al vent!

Les branques d’aquest arbre
la freda Cova han clos.
No deixen que se’n vagi
l’alè calent del bou.
Pengem-hi els nostres somnis,
que així els veurà l’Infant.
Taronges d’or es tornen
a l’arbre de Nadal.


Josep M. de SAGARRA
POEMA DE NADAL (CANT IV)
Quan ve Nadal, la cançó del miracle
amb el pessebre de molsa i arboç,
ens fa pensar en unes ganes molt vives,
ens fa pensar en un desig de debò,
de donar coses al Noi de la Mare,
coses que vinguin de dintre del cor,
perquè si és llum i misteri que espanta,
perquè si aguanta la bola del món,
té la carn nua ajaguda a la palla
i té les galtes mullades de plor,
i vol sentir-nos molt més a la vora,
ben acostats al voltant dels pastors,
i vol sentir a la pell les nostres ànimes
com l'alè de la mula i el bou!

37 comentaris:

  1. A mi m'agradat molt, però m'ha costat una mica aprende'l, i tambè m'agradat fer el poema entre tots i fer la grabació.

    ResponElimina
  2. M'ha semblat un poema "xulo". Però el que passa és que ens ha tocat el més llarg. Però m'ha sigut fàcil d'aprendre, tot i axí.

    ResponElimina
  3. A mi m'agradat mes entre tots el poema perque l'altre he passat mes vergonya i esta mes nervios.

    ResponElimina
  4. A mi m'ha semblat un dels més llargs, però m'ha agradat fer-ho entre tots i després grabar-ho.

    ResponElimina
  5. A mi m'agradat molt, però m'ha costat una mica aprende'l. M'ha agradad també la grabacio de tota la classe

    ResponElimina
  6. El poema que ens hem tingut que aprendre ha sigut molt divertit i a la vegada interessant. A mi sincerament m'ha agradat el poema!

    ResponElimina
  7. A estat molt bé llàstima que no mel sàpigues perquè m'ha agradat molt.

    ResponElimina
  8. A mi m'ha semblant una mica difícil d'aprendre ja que era el més llarg i també tenia algunes paraules una mica complicades d'aprendre. També m'ha agradat molt la grabació que em fet al final amb tota la classe

    ResponElimina
  9. Ami m'ha semblat una mica dificil, però me'l sabia mes o menys be.

    ResponElimina
  10. M'ha seblat bè i es una manera d'apendre.

    ResponElimina
  11. El poema, era fàcil d'aprendre, rimava i era fàcil d'entendre el que deia. El que deia es el que passa al Nadal.

    ResponElimina
  12. Ami ma agradat enregistrar el poema per que ma semblat interesant

    ResponElimina
  13. M'ha agradat el poema de Desembre i me'l he pogut aprendre. També m'ha agradat molt fer la gravació i el Canon.

    ResponElimina
  14. Ami els poemas m'han semblat bastant dificils, tot i axí eren guapos.

    ResponElimina
  15. M'ha semblat divertit i fàcil d'aprendre, m'ha agradat fer aquesta activitat

    ResponElimina
  16. El poema ha estat genial m'ha encantat i penso que es una bona manera per saber si la gent estudia o no fer-nos sortir a la pissarra.
    El tema grabació ha estat bastant bé, però el final ens ha quedat una mica extrany en la part aquella de "Miquel Martí i Pol"

    ResponElimina
  17. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  18. M'ha semblat una activitat divertida i diferent. T'ambé m'ha agradat grabar el poema amb tota la classe.

    ResponElimina
  19. El poema de Desembre m'ha agradat molt, ha estat molt bé.

    ResponElimina
  20. A mi m'ha agradat recitar el poema per parelles i a l'hora de apendre'm-al a sigut fácil.

    ResponElimina
  21. M'ha semblat fàcil d'aprendre'l, però dificìl dir-ho davant de la clase. I la grabació tambè va quedar molt bé.

    ResponElimina
  22. Ami m'ha anat bastant be, pero al surti devant de tothom m'ha donat molta vergonya.

    ResponElimina
  23. a mi m'ha costat una mica però m'ho sabia bastant i ha estat bé

    ResponElimina
  24. Ha sigut fàcilet d'apendra i facil d'exposar ancara que entoni bastant

    ResponElimina
  25. Ma agradat però estava afònic i ma costat.
    :)

    ResponElimina
  26. Ha sigut facil d'apendre però al'hora de recitar-lo m'ha costat.

    ResponElimina
  27. A mi m'ha semblat fàcil d'estudiar i ha sigut un bonic poema de Nadal.

    ResponElimina
  28. M'ha costat una mica aprendre el poema, el savia bastant bé però al sortir davant de tothom m'he quedat en blanc. El que més m'ha agradat és fer-ho tots junts mentre es grabava.

    ResponElimina
  29. M'ha agradat molt participar en la poesia, pero el que mes m'ha agradat a sigut fer el canon que comensabem fluix i per el mig molt fort i al final fluix a sigut una experiència molt interessant.

    ResponElimina
  30. A mi m'agradat apendre aquet poema perque es de Nadal i me semblat facil dapendrel.

    ResponElimina
  31. No m'ha semblat gaire difícil estudiar-ho, però la frase que m'ha costat més ha sigut " ens fa pensar amb unes ganes molt vives". Però el final m'he pogut enrecordar.
    M'ha tocat amb la Laia Bachs fer-ho, jo m'he cadat en blanc, pero anavem massa ràpid i suposu que ha sigut per aixó.
    M'ha agredat força el vers.

    ResponElimina
  32. El poema ha estat bé però m'ha costat una mica d'apendre perquè és dificil.

    ResponElimina
  33. ha sigut bastat facil estudiar-ho, però hi havien frases que costaven de aprendre.

    ResponElimina
  34. Ha estat molt bé fer el poema, ha sigut entretingut, i ha estat bé grabar-lo

    ResponElimina
  35. Ma agradat i ma semblat facil apendre el poema. Peò he de reconeixer que ma costat.

    ResponElimina
  36. fer-ho tots junts m'ha agradat, pero apendremal no

    ResponElimina
  37. el que mes m'ha agradat es el nostre es el mes bunic:)

    ResponElimina