dijous, 31 de maig del 2012

Pere QUART

Pere Quart és el pseudònim de Joan OLIVER, va triar aquest sobrenom perquè Pere era el nom del seu besavi i ell era el 4t d'onze germans!
Aquest autor va adquirir un fort compromís social i, per això, va retratar d'una manera irònica la seva pròpia realitat per denunciar allò que no li agradava. 

A l'edu365 hi ha una activitat preparada a partir d'una de les seves obres més populars: Bestiari.



Aneu a aquesta pàgina, i preneu notes al vostre dossier de:
  1. Qui l'ha escrit? Anoteu les dades més rellevants de la seva biografia.
  2. Abans de llegir. Anoteu els refranys al dossier i esbrineu-ne el significat.
  3. Poemes - Comprensió. Llegiu els poemes i responeu les preguntes. Anoteu al dossier la pregunta i la resposta correcta. Fixeu-vos bé, hi ha Poemes 1 i Poemes 2!
  4. Després de llegir. Anoteu les respostes correctes al dossier.

13 comentaris:

  1. Ma agradat bastant llegir poemes de Joan Oliver "Pere Quart"

    ResponElimina
  2. A mi igual estant molt bé aquests poemes són divertits perquè tardes un "fly" en llegir-los

    ResponElimina
  3. M'ha agrada llegir aquests poemes i una mica de la seva vida perquè m'he enterat que el seu nom verdader és Joan OLIVER, cosa que abans no sabia, i no Pere QUART.

    ResponElimina
  4. M'agrada la manera d'escriure els poemes d'aquest home, descriu els animals per la seva part bona, els fa bonics amb la manera de descriu-re'ls, com per exemple l'arna, que és una papallona lletja, ell la descriu com un bonic animal, i aquest toc que els hi dona als seus poemes m'agrada.

    ResponElimina
  5. Ami els poemes de pere quart no man agradat gaire, pero no estan gens malament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser és perquè t'han semblat una mica infantils. La veritat és que sovint es treballen també a primària, vaig pensar que els trobaríeu fàcils... Potser em vaig equivocar ;b

      Elimina
  6. No m'agradan molt els poemas peró estan bastant bé.

    ResponElimina
  7. Pere Quart escriu molt bé els poemes. M'han encantat! A més les activitats no eren difícils, m'han semblat molt fàcils.

    ResponElimina
  8. M'ha agradat molt la manera d'escriure de Pere Quart.

    ResponElimina
  9. Crec que Pere QUART és un personatge molt curiós.
    Gràcies Esther et dic, perquè al llegir "Un Haikú per a l'Alícia", tenia ganes de saber més sobre aquest senyor :)

    ResponElimina
  10. M'han agrada't tots els poemes i les activitats eren molt fàcils. m'ha semblat molt interessant que s'hagués posat un pseudònim.

    ResponElimina
  11. M'agrada la comparació "Com nosaltres emplena
    les ribes de la mar." en el poema "Pingüí" de Pere QUART, el per què? no ho se exactament.

    ResponElimina
  12. M'agraden els seus poemes! :) les activitats eren fàcils.

    ResponElimina